mandag, januar 28, 2008

Skjerf

Et skjerf ble til av de rutene jeg har heklet på i det siste.
Ikke så veldig varmende, mest til pynt:)
Sekskantene skulle egentlig bli helt annerledes (iflg oppskriften i "Alt om Håndarbeide") men når man ikke klarer å lese den enkleste oppskrift, må man bare improvisere litt. Ble litt som på bestemorsruter i grunn. Fikk lyst til å lage et skjerf av helt enkle heklede sirkler i masse farger, har en del restegarn i bomull som kan brukes til det.
Ser at det er flere som liker fleece-forkleet jeg sydde til Annika, så hvis du vil ha litt info ang mønster, kan du legge igjen mailadr. din her under kommentarer, så skal jeg prøve å hjelpe deg litt i gang:)
Ha en fin start på uken alle sammen!!!

25 kommentarer:

Sigurd Olav Silset sa...

Ja men det ble da fint det!!Men har ikke fått nåkka mail nei???

Anonym sa...

Herlige fargar på skjerfet! Kjekt når improvisasjonen gir eit så flott resultat!

Helene sa...

Hei
Vil gjerne ha info. om det flotte fleesskjørtet du har laget.Det var jo bare helt søtt og fint.
Mailadressen er : helene.sivertsen@norgespost.no

Penelene sa...

Så fint det var! Jeg liker fargene så godt!

Albertines verden sa...

Hei. Mye moro i gamle Alt om håndarbeide. Ha en super uke!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Det var kjempeflott!!

Tone sa...

Det var stilig! Og fargene og sirklene kan jo varieres i det uendelige. Det gjør seg jo veldig godt på en enkel genser, feks. :-)

elin1976 sa...

Guri så tøfft skjerf. Dere sy og strikkedamer er flinke. Jeg kan kun sy rette sømmer vet du men dere får liksom til alt mulig. Selv marsipangriser:O)

Grip dagen sa...

Var det sekskantede, runde bestemorsruter du hadde hekla...?

Det ble mye geometri så sent på kvelden...

Må bare skryte litt av den rosa fleecevesten du hadde sydd.
Den var veldig søt!
Fleece er veldig greitt stoff å sy med siden det ikke rakner.
Jeg hadde en gang et pledd med roser. Det er idag vest til min datter...
Varm og myk. Og det liker jo små frøkner!

Mange hilsner Marit

ChatrinesLiving sa...

Se der ja! Det ble jo helt skjønt!!! Så stilig:)
Nå har jeg sett så masse flott hekling, så nå må jeg bli ferdig med alle(!!) de andre prosjektene mine så jeg kan begynne å hekle litt igjen:)
Ha en koselig kveld!
Klem:)

Mita`s hjørne sa...

Men lekkert ble det, det er ikke alt som blir som det skulle... og da er det jo godt at man har fantasi til å lage noe annet...
Har selv mange gamle Alt om Håndarbeide - og jammen er det masse innspirasjon å hente der, flotte mønstre og gode forklaringer...

Forkleet du har sydd var jo bare så utrolig søtt...

Ha en koselig dag og uke...

Katarina sa...

DU store kor kreativ du er fortiden. Jeg er vildt imponert :-) Gid. Klem

Huset i Hagen sa...

Skjerget ditt ble nydelig! Så fine farger du har brukt! Kunne godt tenkt meg sånt selv, men det var det med den tiden igjen da..;0) Ha en fin uke

Verkstedet sa...

det ble så fint!!!!! og så annerledes og det er litt gøy!!!
ha en fin uke videre.
klem

Merete sa...

Så flott skjerfet blei!! fint både utanpå ei jakke eller til ein enkel genser det der :o) flinke du, Annette!!

My little footprints sa...

Hei Annette!
Skal jaggu si at denne jenta er både effektiv og kreativ! ;) Og du? For meg ser det virkelig ut som om du har fulgt en oppskrift! hihi.. Du skulle sett meg du når jeg ser en strikkeoppskrift ;) Du har hørt om greskt? hehe, ja for det er AKKURAT sånn det ser ut for meg, jeg forstår ikke bæret! Og det var vel også derfor jeg lot alle strikkemønstrene på loppemarkedet ligge igjen også. Det er visst to bøker som jeg mangler jeg skulle ha hatt -lær å strikke 1-2-3 og lær og hekle 1-2-3 ;) Lykke til videre med det du måtte trylle fram ;)
Klem fra Beth

[morgrethe] sa...

Et fint pynteskjerf Annette. Jeg elsker skjerf, og ikke minst er det så varmende. Er en skikkelig frostpinn. Leste gruff-innlegget. Enig med du!

Lene sa...

Hihi.. Dette ble jo kjempefint, jo! Det blir veldig ofte nyskapninger av feiltagelser - helt nydelig, du kreative dame :)


Ha en finfin dag :)

Anna Lisa sa...

Kjempe stilig!! Takk for omtanken du la inn i bloggen min. Hun er på betringens vei, men veldig slitsomt å få i ho medesinen. Ikkje greit. Men nå blir det nok snart bra igjen og håper vi holder oss friske fremover allemann. Ha en koselig kveld. Klem

Bestefars Verksted. sa...

Takk for fine ord, inne hos meg !! Hos deg er det jo nye,inspirerende bilder nesten hver dag.....har ikke fått frem symaskinen jeg,har nemlig så mange prosjekter at da blir det helt kaos her.....får nok holde meg til maling,enda en stund ! Synes skjerfet var kjempefint,mønster eller ikke :) Kos deg,og ha en fin kveld :)

Timotei sa...

Skjerfet er kjempefint! Litt improvisasjon må til en gang iblant ja. Det er jo da tingene får særpreg! Synes du er kjempeflink jeg. Gleder meg til å se hva mer du kan trylle fram!

Dans på roser... sa...

Du er så flink du! Kan alt!?! Inspirerende blogg, altså! =) Nattaklem.

Tove sa...

Så flink du er!! Imponerende å se alt det flotte du lager! legger deg til i favorittene mine jeg, her må jeg følge med:)

@afjo72 sa...

Hehe, synes det er mye mer praktisk at man kan improvisere litt enn å følge oppskrifter til punkt og prikke jeg :o)

Skjerfet ble knalltøft synes ihvertfall jeg!! :o)

Ha en deilig torsdag!!

Emmeline sa...

Gøyalt skjerf, kjekt å se for oss som er nybegynner heklere vet du:)