mandag, oktober 23, 2006

Alt om håndarbeide (1978 - 1982)

Ja, jeg er som sagt veldig glad i den gamle bladsamlingen til mamma. Her har jeg prøvd å sy noen småplagg, alle med oppskrifter fra "Alt om håndarbeide".


Dette er et lite forkle (evnt smekke)i str. ca 74-80. Blå cordfløyel og en liten ubrukelig, men veldig søt lomme.


Det ble et lite snuppeforkle til Annika av bamsestoffet.


Brun kordfløyel, med brune skråbånd..litt kjedelig, skal pynte med lommer eller noen applikasjoner på dette.


Her er de gamle gardinene ja! Jeg vet at denne er noe spesiell, men jeg digger sånne stoffer som er så stygge at de nesten er stilige...dessuten ble den veldig søt på heldigvis! Men i og med at jeg brukte forkledet som mal til denne kjolen, ble den litt trang gitt! Skal klippe den opp bak og fore ut litt og sette i en glidelås hele veien ned. Og kanskje dekorere med lommer frampå kjolen.


Her er et forsøk på en liten omslagsjakke. Har allerede sydd feil, så vi får se hvordan den blir til slutt...Men det er utrolig morsomt å sy, har mange flere oppskrifter jeg skal prøve ut.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Så mye flott du har fått sydd. Gamle mønster er som nye med nye stoffer.

Anonym sa...

Så mye fint! Ja, enig med deg, noen stoffer er faktisk så stygge at de blir stilige. Jeg har også flere årganger av gamle "Alt om Håndarbeide. De eldste er fra 1979, tror jeg. Synes du har så inspirerende blogg. Er det greit at jeg linker til deg eller?

Nette sa...

Takk takk, koselig å høre ja! Selvsagt er det greit at du linker, Timotei! Skal linke til deg og mange flere jeg også!

Anonym sa...

kära Ànette
Tack så hjärtligt för det underbara paketet som jag fick idag,
så fint du slagit in allt.
den underbara burken har jag fyllt med te och ljuset brinner på soffbordet. Tack Tack Tack

siripirisiri sa...

Hei!
Disse var kjempesøte!
Jeg har noen permer med Alt om håndarbeide-blader jeg også, veldig morsomt å se i!
Siri:)

Supernøtt sa...

Jeg digger den gulblomstrete kjolen, sånt stoff og snitt er helt genialt :-D

Anonym sa...

Utruleg mykje fint du har sydd! Eg har og planar om å sy forklekjolar til veslejenta mi, men det blir visst med planane! Den gule blomstrete kjolen var veldig veldig kul!

Anonym sa...

Næmmen , åhhhh- så masse stilig du har sydd da!! De var kjempe søte, og stoffene stilige!

Anonym sa...

Så morsomt!! Nydleig gave du har sendt over grensen!

Penelene sa...

For noen fantastiske smekker!
Selger du?

Nette sa...

Takk, Penelene! Jeg har ikke solgt noe som jeg har sydd, men det kan jeg godt gjøre. Tenkte du på en av de du ser her eller? Evnt hvilken str? Du kan sende en mail til meg på denne adr: annette.tjelle@nessetpost.no hvis du har lyst på en smekke?

Penelene sa...

Har sendt deg meil :)

Anonym sa...

Så fine de små forklene var. Kan finne masse fint i alt om håndarbeid ja.Veldig fin gave du fikk av din hemmelig venn:)

Anonym sa...

Her var det mye fint siden sist Annette! Artige ting du har sydd. Husker vi sydde små babyforklær på ungdomsskolen; noen år siden det nå, men det kommer igjen. Kos gave du fikk, og tavla var råfiiin:-)

Lulu 2069 sa...

Hei Annette!
Ser at du har tilgang på en del blader fra Alt om håndarbeide.
Jeg er på utkikk etter et blad som har oppskrift på en adventskalender. Bladet er fra 1978. Det inneholdt et ark med mønster som du strøk på stoffet og broderte etter. Ringer det en bjelle? Kan du ha sett noe sånnt? Jeg har vokst opp med denne kalenderen og nå vil mamma brodere en ny til både min søster og min bror. Jeg er så heldig at jeg arver den vi har hatt i alle år:)
Hadde vært kjekt om jeg hørte fra deg:)
Mvh
Eli Hanne

Unknown sa...

Birthday is something that we all should wish Birthday to our whole family, friends, wife, brothers, and also on say
Happy Birthday on their birthday to them and wish them a best Birthday Wishes by

choosing the unique and inspirational Happy Birthday Wishes for our beloved ones. Birthday Quotes also put a life in family relationships and we should useHappy

Birthday Quotes
when we have our beloved birthdays occasions. To slice the birthday of our dear one we should also present them best Birthday Images with good wishes and but it should be best Happy Birthday Images

that they have ever seen, so surprise them on their birthday with lovely and beautiful Happy Birthday Cakes images on email or through hard cop