mandag, november 12, 2007

Decoupage og fillerye...

I går kveld prøvde jeg meg på decoupage for første gang, det var jo ganske gøy! Har ikke så stort utvalg i servietter, så da ble det polkadotter da:)
Har en drøss med tomme glass som kan brukes til dette, men må nok se om jeg finner noen flere servietter etterhvert.



Her er litt av teppet som er ferdig, dette var det beste bildet jeg fikk tatt. Matcher med det meste på rommet til litjmor, så det blir nok liggende der.
Og jah...kjempefint gulv...vet det:) Haha!
Veldig kjekt når man skal vaske da, det er det positive!

27 kommentarer:

[morgrethe] sa...

Fillerya di ble jo kjempetøff.... en riktig god ide hvis en kan hekle vel og merke.

Decoupage er morsomt og enkelt, har ikke så mye erfaring selv, men ungene har:-) Ha ei fortsatt fin uke.

Ellie sa...

Fillerya ble skikkelig fin! Decoupage har jeg aldri prøvd, men glassene dine ble jo søte, og matchet fillerya :-).

Mita`s hjørne sa...

Kjekt med glass, de kan jo brukes til så mye... flotte med decoupage... å så utrolig artig å holde på med...ups, dette er det lenge siden jeg har holdt på med, så foresten masse flotte servietter i dag - og tenkte at nå, nå skulle jeg ta det fatet jeg skulle gjort for lenge siden...men, men - en dag blir det vel...
Matten din ble utrolig flott...

Ha en koselig kveld...

Zizzi Molde sa...

Så knall den rya var. Skjønner godt den passer på rommet til lillefrøkna, ja... Så, du har tid til overs før eksamen? hva slags eksamen skal du ha, forresten?? Uansett, du får ha LYKKE TIL!

elin1976 sa...

Sånne filleryer er så stilige. Å teppet er helt likt mamma og deres (som de har på soverommet.Hun vil ikke bytte for det er så fint! he he
Decoupage er en enkel of flott ting å holde på med. Her er det mest prinsessa som har gjordt det. Har kjøpt små the lys holdere på IKEA, så har hun dekorert dem og gitt dem i julegaver til besteforeldre, tanter og onkler til jul.
Jeg har gjordt på noen bokser som jeg ville forandre. Ha en super dag. Klem fra Elin:O)

Anonym sa...

Den fillerya blir bare knallfin, Annette!!!!!

Merete sa...

Knallsøte glass du har pynta med decopage!! fillerya blei skikkeleg flott og passar nok fint inne på rommet til snuppo ;o)

Hem och Lycka sa...

Men vad fint du pysslar! kram

Timotei sa...

Teppet ble så fint! Likte kjempegodt den fargekombinasjonen. Herlig!

åsemor sa...

Ser du har prøvd decoupagemed flott resultat. Tenkte jeg skull få noen skoesker hos naboen, for å prøve å lage gaveesker til jul.
Matta ble kjempefin, litt misunnelig på den ja. Ergrer meg for den donasjonen til freetex.
Nå, må jeg legge meg, lykke til med eksamenslesinga/eksamene :)

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Så fina saker du gjort med decoupage,
Det där har jag gjort i många år nu, och är städigt på jakt efter nya servetter..Det är också trevligt att stryka på tyger,men det har jag bara provat en gång, (det gick fint).Ett tips är väl att du frågar efter en servett från dina vänner, så slipper man ha, 30 st. av samma motiv...
Vad söt mattan blev då!
/S

Ting og Tang sa...

Heia:)
Skrive på dialekt for ej e ikkje so flinke i verken bokmål eller nynorsk...:)
De ser vertfall ut som dei fleste forstår ka ej skrive:)
Ha en fine lille lørdag;)

Emmeline sa...

Ja jeg må si meg enig med de andre. Filleryen ble kjempefin og de decopage glassene dine ble skikkelig søte. Jeg er jo svak for røde farger--så dette var en favoritt hos meg. Passer jo godt nå når det går mot jul også!

Beate sa...

Litjepia blir nok fornøyd med rya tenker jeg :)

Tips til decoupageglass, bruk silkepapir. Er lærer og har laget lyslykter til klasserommet med det. F.eks hvitt og lilla i adventstida. Rev biter og "klæsja" oppå hverandre. Blir spennende med lys i :)

Hilsen fra landet sa...

Så bra tips! Jeg har fått i oppgave å lage lyslykt... kanskje noe slikt kan benyttes som du har gjort - så blir det litt mer spennende enn jeg hadde tenkt.
God helg til deg!

Anonym sa...

Den fillerya var kjempeflott. Fikk nostalgiske vibber til Bakkebygrenda og Lotta.

Ha ei fin helg!

Anna Lisa sa...

Masse nytt og fint i bloggen din:) Fine smekker!!! Ha en koselig kveld. Klem

Anonym sa...

hei. kjempelenge siden jeg tok turen hit, etter at jeg sluttet å blogge selv. men tar nå turen innom innimellom. her var det mye fint siden sist!!!!! fantastiske smekker! og så lurer jeg på hvordan du har laget både matten og teppet? hekles matten også? vet du om den kunne vært rektangulær også? hadde du giddet å svare på mail karoline.leversen@hotmail.com
tusen takk!!! lykke til med eksamen! tror det er en kjent sak at alt annet, tom å vaske gulvet blir mye kjekkere......;) hilsen Karoline

Anonym sa...

Min kollega på sykehuset hadde laget decoupage på et par vinglass, med noen lyse juleservietter med nisser og greier. Hun hadde telys i de og det var kjempeflott!!!!!!

silje-sin sa...

Så fine glassene ble! Er jo så mye fint man kan lage med decoupage,spørs om jeg ikke må prøve det selv en dag! Rya ble også kjempefin! Flotte farger! Ha en fin uke! Hilsen silje

Reidun May sa...

Decoupage er arti for det er så enkelt å få et fint resultat. Og så kan det brukes på alt mulig rart:)
Den matta ble jo kjempefin, smart å lage selv i stedet for å kjøpe. Mye mer personlig og arti.

Supernøtt sa...

Så flott fillerye, herlige farger! Og med matchende glass :-D

Anonym sa...

very very pretty.

Anonym sa...

Jeg har altid ønsket å lage en sann teppe! Det ble kjempefin med nydelig farger.

iHanna sa...

tack för kommentaren i min blog, mattan är superfin, jag har också gjort ett par såna - jobbigt för fingrarna men jättefint! härliga färger har du använt också!

Luciernaga sa...

HOLA NETTE, SOY LUCIA DE ARGENTINA ,ME ENCANTA TU BLOG,BELLAS PINTURAS,YO TAMBIEN RECIEN COMENZE CON MI BLOG,ME GUSTARIA TENERTE EN EL .TE FELICITO Y TE ENVIO UN CALIDO ABRAZO.

Unknown sa...

Birthday is something that we all should wish Birthday to our whole family, friends, wife, brothers, and also on say
Happy Birthday on their birthday to them and wish them a best
Birthday Wishes by choosing the unique and inspirational
Happy Birthday Wishes for our beloved ones.
Birthday Quotes also put a life in family relationships and we should use
Happy Birthday Quotes when we have our beloved birthdays occasions. To slice the birthday of our dear one we should also present them best
Birthday Images with good wishes and but it should be best
Happy Birthday Images that they have ever seen, so surprise them on their birthday with lovely and beautiful
Happy Birthday Cakes images on email or through hard copy, depend on you.