søndag, april 27, 2008

Blått, brunt og gult...

En ny heklalue i lyseblå bomull.
Den lille modellen min er hos pappaen sin nå, så bamsen får stille som reserveløsning.
To små blå...den ene er ferdig, den lyseste mangler øyne og sløyfe.
Utrolig hvor forskjellige de blir alt etter hvilket stoff som brukes, smalstripet cordfløyel gir størst rumpe:)

Ny veske...ja, jeg har hengt meg fast i dette mønsteret...vet det...hehe!

Detaljer...lommer fra min grusomt stygge stretch-jeans og gamle gardiner kjøpt på Fretex.

Hils på Bamse:)

Tusen takk for alle fine kommentarer på griser og vesker! Jeg blogger og kommenterer litt i slow-motion for tida, det er så mye annet å gjøre nå. Men det er jeg vel ikke alene om?
Ønsker dere alle en kjempefin uke!

35 kommentarer:

Zizzi Molde sa...

Heia! De er morsomme de veskene dine altså :-) Har høstet mange kompliment for min.
Håper du har hatt en fin helg, nå står tre dager på jobb for tur, før det endelig er langhelg igjen!

klem fra meg

Prinsesse Elin sa...

Først trer du hatten nedover trynet til bamsen...så viser du bare rompene til grisene og så viser du jammen nesten en ropeveske også....hva er det som går av deg??? ha ha ha ha. NYDELIOHE SAKER. Å en slik hatt skulle jeg hatt meg for jeg blir alltid så varm i toppen om sommeren....eh.....den var ikke bereknet på meg nei....he he

Lemi sa...

e jo fine di vesken, så skjøne godt at du lage samme bestandig ;o)

Maria sa...

Jag tycker att den väskmodellen är jättefin! Var har du hittat mönstret? Eller ritat det själv?

Merete sa...

Nydeleg heklahue!! liker spesielt godt fasongen..og brun sløyfe til det lyseblåe er kjempefint :o)
Knallfine grisar - som vanleg!!
Ha ei superfin kommande veke :o)

Ann Helen sa...

Så søt lue!!:) Du er så flink, starter du kurs setter jeg meg i bilen og kjører strake veien Oslo-Romsdal;)

God uke til deg!

Anonym sa...

Supersøt heklalue! Og eg har fortsatt veldig sansen for grisane og veskene dine. Ha ei fin veke!

åsemor sa...

Slow motion du liksom, du produserer nå i et reser tempo etter min målestokk !!!

Tøff veske, tenker nok stoffet passet bedre til veske enn til gardiner ;)

mali-mo sa...

Du er ikke alene om å ta bloggingen i slow motion. Jeg har en liten hurtig bloggeperiode nå mens jeg prøver å bli klar til mine eksamener, så hos meg blir det nok pause etterhvert. Kanskje ;) Går det an å kombinere lesing og blogging tro?

Tove sa...

Nydelig hatt, kombinasjonen blått og brunt er kjempefint. Du, jeg har skjønt fra noen av dine kommentarer at du får bedskjed når de bloggene du har "registrert blir oppdatert. Hvordan gjør man det??

Godt å se du produserer flere griser forresten:) Spørs om jeg ikke må bestille en av deg når jeg flytter hjem. Den prikkete fikk jeg bare såå lyst på:)

klem

Katarina sa...

Stilig veske Annette! Du kreative dame...hm....:-)

Hulda sa...

Så flotte ting du lager! Jeg likte virkelig den hatten, så søt!! Virkelig sommerlig.:) Veskene dine er også så nydelige, for ikke å glemme alle grisene. ;)

Eva sa...

Se mine tidligere kommentarer ;) og legg til: Kjempesøt lue! Ha en finfin uke! :)

LiSbEtH sa...

Hmmm, greit å vite hvilket stoff men får størst rompe i, for da vet jeg hva jeg skal styre unna )

tinemor sa...

Stakars lille bamsen, -han ser jo ingen ting!
Og så etterpå så får vi servert rompa på grisen.....
Ja, ja , den dagen i dag.... ;-)
Neida, så lekkert alt du lager!
Gøy å se!

Drømmen om en eplehage sa...

Så driftig du er, Anette og tusen takk!

Du som hadde grisestopp... Har jo laget en liten familie på få dager jo. Den søte lille engle grisen i innlegget under var bare helt bedårende!

Gleder meg til Prikkegrisen er i hus!

Klemmer til deg :)

My little footprints sa...

Nei Annette, det er du ikke alene om ;) Nå må vi jo også passe på å nyte litt av den deilige våren som har kommet! Kan ikke sitte en evighet foran dataen da ;) Tenk, det er faktisk 15 plussgrader her i kveld kl. 22.30! Nydelig ;)
Så søt lille bamse ble med denne luen da, luen var kjempesøt den også ;)
Så kreativ du er med disse veskene! Morsomt med gjenbruk når det blir så stilig som dette ;)
klemmer fra Beth

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Det gjør jo ingenting om du har hengt deg oppi det veskemønstret, for de en jo knalltøffe!:)
Så søt den lille luen da, passet i grunnen fint på bamsen også!
Ha en finfin dag!
Klem fra chatrine:)

Anne-Grethe sa...

Så flotte vesker - og grisene dine var jo bare helt supersøte!!

Tante Mimmi sa...

Vanvittig søøøøt!
Og veskene og alt! Du, om eg kjøper ei veske av deg (kremt...) er det(kremt..) mulig ..æ..å få med mønster?? Deler du det??
Det er så fint!!!!!!

Tante Mimmi sa...

Har du laga mønsteret!! Så dyktig du er! Veldig fin fasong!!
Vis det om du har lyst, ein gang! Den siste veska di, er den seldt????

Anonym sa...

stiiiiiiiiiiiilige ting du har sydd, og du det bildet med hatten trekt ned over bamsen var jo bare utrolig kult da !!! :)

Penelene sa...

Så nydelige ting du har laget igjen. Både hatt, veske og griser. Skjønne farger!

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Så mycket söta saker du sytt!
/S

Lemi sa...

ja takk for d du ;o)

Anonym sa...

Grisene dine er såååå søte, og veskene bare knallfine!!! Stå på Annette!!!

siripirisiri sa...

Hei hopp!
hehe morsomme som vanlig;)
God helg da!
(hvis du har fri i morra;))

Skrapkaka sa...

Så nusselig lue da! Og veska var bare dødsrå! Den også. Digger de retrofargene altså! Jeg har en liten plan om å bestille meg en gris med deg jeg da, nå som skattepengene kommer;) En skikkelig retrogris! Hehe. Er det mulig? Fri fantasi, men litt "sær" eller hva jeg skal si?
Ha en strålende helg! Satser på at regnet ikke stopper i Romsdalen i dag:\

Tante Mimmi sa...

Eg vil kjøpe den så kan eg ha den med på handletur utan plast! (Sjå sida mi:) )
Eg sender deg adr mi på mail (ligg den her forresten??)god helg!!

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Så flotte ting du har laget i det siste, men den lille bamsen med lua nedover øyan - var jo nesten til å spise opp da, knallfine bilder...

Ha en koselig kveld og helg...

Høvebakken sa...

Å så flink du er!

Drømmen om en eplehage sa...

Jippi, jippi!
I dag okm griseknoene hjem og de er bare sååå bedårende!
Tusen takk, kjære Annette!

Du, det er ikke min bror som grillet, det er min eldste sønn på 18 år ;)

Grip dagen sa...

Ikke bare syr du kule ting, du tar også kule bilder av det!
Det har jeg sansen for.
Det nytter ikke å lage noe fint, for å å vise et grumsete, kipt bilde av det... Det drar ned inntrykket!
Flink pike, du!
Jeg trenger ny veske og har nå bestillt meg stoff.
Tenker å sy ei som ligner på mønsteret ditt.
Veska må jo stå til klærne, så jeg har litt utvalg...
Ha en fin dag videre!
Klem Marit

[morgrethe] sa...

Hallo Annette.

En svipp innom. Har bestemt meg for å dra til Møre med de to minste i helga. Har abstinenser.... må kjenne havlufta og tanglukta nå!

Grisene har jeg sett på en liten surferunde her en kveld. Husker at navnene var noe med Frikk og Prikk, men klarer ikke å huske hvilken blogg. Men jeg fikk inntrykk av at de kule grisene har fått et godt hjem.

Stilig lue også, sikker på at den passer modellen bra.

Nei nå venter "spikkjesilla", det blir godt med kålstuing, rødløk og rødbeter. Nammi!

Marianne sa...

Hei Annette, er innom for å si hei til deg. Og for å bli inspirert så klart!
Hilsen Marianne